KB. 2110.3.2023
Starostwo Powiatowe w Lesku
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Inspektor w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Lesku w pełnym wymiarze czasu pracy
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530) oraz § 4 i § 5 Zarządzenia Nr 28/2009 Starosty Leskiego z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie regulaminu naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze ogłasza z dniem 28 listopada 2023 r. nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Lesku w pełnym wymiarze czasu pracy.
I. Nazwa i adres jednostki:
Starostwo Powiatowe w Lesku
38-600 Lesko, Rynek 1
tel. 13 469 71 24
II. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym:
1. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie lub spełnienie wymagań określonych w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
b) pełna zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
c) nieposzlakowana opinia;
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) wykształcenie:
wykształcenie min. wyższe I lub II stopnia umożliwiające wykonywanie zadań na podmiotowym stanowisku:
- charakter lub typ szkoły: Szkoła wyższa
- wymagany profil – specjalność umożliwiająca wykonywanie zadań na podmiotowym stanowisku – kierunek architektura lub budownictwo
f) doświadczenie zawodowe:
doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach: minimum roczny staż w administracji samorządowej;
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe:
1. Predyspozycje osobowościowe:
rzetelność, sumienność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, szacunek do drugiego człowieka, umiejętność korzystania z przepisów prawa.
2. Znajomość zasad planowania i realizowania inwestycji oraz zamówień publicznych.
3. Umiejętności zawodowe:
1. Umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu i systemów informatycznych.
2. Znajomość zagadnień w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego.
3. Znajomość aktów prawnych, a w szczególności ustaw:
- ustawa prawo zamówień publicznych,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o samorządzie powiatowym,
- kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o ochronie danych osobowych,
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Statut Powiatu Leskiego,
- Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Lesku.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Zadania główne
W zakresie realizacji inwestycji:
1. Prowadzenie prac związanych z tworzeniem programów i planów inwestycyjnych.
2. Przygotowywanie dokumentacji i realizacji inwestycji powiatowych i remontów określonych w budżecie powiatu.
3. Przygotowywanie dokumentacji technicznej, kosztorysów finansowo-rzeczowych.
4. Uzgadnianie dokumentacji.
5. Nadzór nad realizacją inwestycji i remontów.
6. Rozliczenie zadań inwestycyjnych po ich zakończeniu.
7. Przygotowanie dokumentacji przekazania inwestycji w użytkowanie.
8. Sporządzenie sprawozdawczości z realizacji inwestycji i remontów.
9. Monitoring w zakresie gwarancji udzielonych przez wykonawców.
W zakresie zamówień publicznych:
1. Przygotowanie i prowadzenie postępowań w zakresie zamówień publicznych.
2. Sporządzenie dokumentacji analizy potrzeb i wymagań dla zamówienia publicznego.
3. Prowadzenie ewidencji zamówień, rejestrów umów do kwoty 130 000 złotych.
4. Redagowanie i sporządzanie pism w zakresie prowadzonych spraw.
5. Przygotowywanie rocznych planów zamówień publicznych, obejmujących wydatki w ramach: wieloletnich planów inwestycyjnych, budżetu, funduszy celowych i innych przedsięwzięć przynajmniej częściowo finansowanych ze środków, których dysponentem jest Zarząd Powiatu w Lesku.
6. Współpraca z komórkami organizacyjnymi starostwa oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi.
7. Sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji powiatowych ze środków zewnętrznych w tym funduszy Europejskich oraz realizację projektów.
2. Zadania pomocnicze:
W zakresie pozyskiwania środków pomocowych:
1. Przygotowanie wniosków o środki pomocowe dla Powiatu.
2. Analiza możliwości pozyskiwania przez powiat środków finansowych, funduszy krajowych i europejskich w zakresie realizacji zadań Powiatu.
3. Opracowywanie i składanie wniosków związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych na realizację zadań powiatu.
4. Współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy zewnętrznych.
3. Zadania okresowe:
Sprawozdawczość w zakresie zamówień publicznych oraz środków krajowych i zewnętrznych.
IV. Odpowiedzialność pracownika
Zakres odpowiedzialności pracownika na stanowisku:
Odpowiedzialność pracownika zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa m.in. Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. , poz. 1465),
Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) Ustawy z dnia 20 stycznia 2011 r. o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa (Dz. U. z 2016 r., poz. 1169), Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530)
Pracownik jest odpowiedzialny za:
1. Wykonywanie zadań na powierzonym stanowisku w sposób bezstronny, z zachowaniem należytej dbałości o interes publiczny i słuszny interes obywateli.
2. Kierowanie się w podejmowanych działaniach przepisami prawa.
3. Czuwania nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw należących do zakresu czynności.
4. Przestrzeganie ustalonego czasu pracy i efektywne jego wykorzystywanie.
5. Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
6. Dbanie o mienie starostwa i powierzone mu wyposażenie.
7. Przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie przewidzianym prawem.
8. Zabezpieczanie druków, dokumentacji i pieczęci przed osobami niepowołanymi.
9. Stosowanie się do postanowień Regulaminu Pracy Starostwa.
V. Warunki zatrudnienia pracownika:
1. Miejscem pracy jest budynek Starostwa Powiatowego w Lesku, Rynek 1 (budynek nie posiada windy).
2. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę pracownika samorządowego zgodnie z art. 16 ust. o pracownikach samorządowych.
3. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, jednozmianowa, o charakterze administracyjno-biurowym, wykonywana w pozycji siedzącej.
4. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z podstawowym wyposażeniem i oprogramowaniem: Windows, Pakiet Office (Word, Excel, PowerPoint), internet.
5. Wyjazdy służbowe związane z uczestnictwem w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych.
6. Wynagrodzenie zostanie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów (Dz.U. z 2023 r., poz. 1102) z dnia 22 maja 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych z dnia 25 października 2021 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 1960) oraz regulaminem wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Lesku wprowadzonym Zarządzeniem Nr 9/09 Starosty Leskiego z dnia 21 maja 2009 r. wraz ze zmianami.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł mniej niż 6 %.
VII. Wymagane dokumenty:
a) własnoręcznie podpisany życiorys zawodowy (CV),
b) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
c) potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem, kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie min. wyższe I lub II stopnia umożliwiające wykonywanie zadań na podmiotowym stanowisku:
- charakter lub typ szkoły: Szkoła wyższa
- wymagany profil – specjalność umożliwiająca wykonywanie zadań na podmiotowym stanowisku - kierunek architektura lub budownictwo,
d) potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem, kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach: minimum roczny staż w administracji samorządowej,
e) własnoręcznie podpisany przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
f) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub spełnieniu warunków określonych w art. 11 ust. 2 i 3 u.p.s.,
g) własnoręcznie podpisana przez kandydata klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dla kandydatów do pracy ubiegających się o zatrudnienie w Starostwie Powiatowym w Lesku,
h) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Starostwo Powiatowe danych osobowych kandydata w celu wykorzystania ich w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
i) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o konkursie,
j) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Uwaga! W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów potwierdzających wykształcenie, staż pracy lub niezbędne kwalifikacje w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez certyfikowane biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
VIII. Kandydat może też złożyć inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
IX. Każdy dokument aplikacyjny musi być opatrzony własnoręcznym czytelnym podpisem, a przedłożone kopie potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
X. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Lesku w pełnym wymiarze czasu pracy” w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Lesku lub przesłać pocztą na adres Starostwa – Rynek 1, 38-600 Lesko w terminie do 7 grudnia 2023 r. do godziny 15:00 (decyduje data wpływu do Urzędu). Dokumenty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
XI. Kandydaci, którzy w wyniku wstępnej selekcji spełniający formalne warunki zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu zostaną powiadomieni o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Lesku: www.powiat-leski.pl, Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.powiat-leski.pl, oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesku, Rynek 1,
38-600 Lesko.
Uwaga: Pracodawca zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.